lördag 4 augusti 2012

Lördagen Den 4:e Augusti

Kära Mormiz,

då har jag fyllt 30 år -- helt galet! Att det skulle ta mig så här lång tid att hitta hem igen, hitta trygghet och lugn efter att vi lämnade Mählby 1999.
Men idag har varit en fantastisk dag på alla sätt! Vi kom ju till Vemdalen igår kväll efter en lång och ganska jobbig körning, men då var Johan & Ester redan på plats och vi kunde laga middag ganska omgående. Sedan i säng för vila innan en tidig morgon idag.
Frukost och iväg med 3 hundar och alla packning (tur att vi har tältet!!!) och sedan "slå läger" på Lugnviks Brukshundklubb, hälsa på alla och göra sig redo för tävling.
För att göra en lång historia kort så gick det tyvärr inte så bra för Anders & Yoggi, de fick VG och gick inte vidare, men Harry slog på stort och gav mig den bästa 30-års present jag kunde önskat mig: ett 2:a cert!!! Heeeelt galet, jag är så stolt och lycklig över denna lilla hund! Så många fina lyckönskningar och grattis som haglat över oss idag, jag är lyckligt lottad. Vi ställde även upp i Uppfödargruppen med Bombax-hundarna och gick vidare till final där vi kom 3:a. Fin dag resultatmässigt!

Handlade mat och den obligatoriska princesstårtan (kan inte föreställa mig en födelsedag utan den!!!) och åkte sedan hem för en underbar eftermiddag och kväll med Anders, pappa, Johan & hundarna. Det är livskvalitet! Fick fina presenter: Haglöfskängor för vandring av pappa, presentkort på bio av Johan, ljus, en bok och en värsting fotoskrivare av Anders -- underbart.

Önskar att du hade varit här med oss -- älskar dig och saknar dig varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar