onsdag 22 augusti 2012

Onsdagen Den 22:a Augusti

Kära Mormiz,

här sitter jag med 3 sovande hundar... Ja, du hörde rätt, men hon är bara på lån! Min vän och hundkollega ska till Gotland över helgen på utställning och behövde lite hjälp med de yngre hundarna -- och det tackar man ju inte nej till! Har inte haft valp i huset på 5 år och eftersom vi planerar att utöka flocken så är det här ett utmärkt tillfälle att känna på för både tvåbenta och fyrbenta. Hon heter Effie och är 13 veckor gammal, just nu utslagen på soffan mittemot Yoggi. Vi var och hämtade henne igår kväll och jag tänkte att det var bäst att grabbarna träffade henne ute, men det blev lite... på... Harry har ju för vana att tala om för allt och alla att han är ute, så han kastade sig emot henne och skällde, vilket är väldigt läskigt för en liten, liten valp! Så hon var minst sagt skeptisk till både dem och oss igår, men efter en god natts sömn så verkar hon vara på banan igen. Hon sov i sängen och blev väldigt varm, så vid 03:30 gick jag upp och "vattnade" henne och ut för att pinka lite. Sedan sov hon snällt tills Anders skulle upp till jobbet. Det är än så länge rätt mysigt med valpliv! <3 p="p">
Vemdalen var FANTASTISKT!!! Jag vill åka tillbaka, bo, leva, vara där alltid! Luften är lite renare, vandringarna lite vackrare, livet lite lättare. Efter födelsedagsfirandet och utställandet blev det en vecka av fiske, fjällvandringar och... ridning!!! Vi åt gott, hade roligt, umgicks och sov gott om nätterna. Torsdagen var nog allas höjdpunkt, framförallt pappas! Han sken upp när vi kom in på gården och gick runt och klappade hästarna, själv kände jag direkt att hjärtat hoppade till och hamnade i rätt takt igen. Jag saknar hästarna något oerhört, det är verkligen inte någon hobby -- det är ett liv.
Pappa & Anders var först uppe på sina fina hästar och satt sedan som riktiga cowboys i 2 timmar, det var underbart! Jag fick en nätt nordis valack som hette Sioux och var 20 år, underbar häst!
Fjällvandringarna var OTROLIGA! Hundarna älskade verkligen att rusa fram över vidderna och Yoggi blev alldeles särskilt förtjust i de små "fjällsjöar" som fanns uppe på fjället, de kastade han sig i och jagade skräddare och ville inte alls gå vidare! =) Jag tycker att det var en läkande upplevelse och hoppas återkomma många gånger.
Vi lyckades även pricka in den enda dagen på året som de har trav på Björnvallen!!! Bygdetrav och stor fest i byn, alldeles underbart!








De bästa 9 dagarna i vårat liv så här långt kan jag nog säga och pappa slapp tänka på sjukhus, prover, behandlingar och cancer -- jag tror han behövde det. Jag vet att jag gjorde det.

Nu i helgen var vi först i Flen och tävlade lydnad på lördagen och sedan i Norrköping och ställde ut, jakten på championatet har börjat... Det var synd att vi började så tidigt på lördagen att vi inte hann stanna i Malmköping och lämna blommor till morfar, men jag hoppas att vi ska kunna ta en helg där omkring under hösten, hälsa på i Mählby, gå på Sörmlandsleden och ha det mysigt!

Nu är det tillbaka till verkligheten, jag jobbar, Anders jobbar och pappa jobbar. Jag var och lämnade mina sista prover idag och ska på återbesök nästa vecka och förhoppningsvis få en klar diagnos och kunna påbörja medicinering...

Jag älskar dig och saknar dig i varje andetag jag tar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar