torsdag 14 oktober 2010

Torsdagen Den 14:e Oktober

Kära Mormiz,

här sitter jag och tittar på en av mina favoritfilmer: "New Moon". Den handlar om vampyrer och varulvar, mina absoluta favoriter!!! Jag vet att du aldrig har förstått den fascinationen, men jag antar att det beror på åldersskillnaden... =) Jag skulle gärna vilja vara vampyr, tänk att vara nästan odödlig. Mest av allt önskar jag att du hade varit det... Odödlig alltså. Du var tillräckligt orginell utan att vara vampyr! Hur kunde jag ha sådan tur att jag fick dig som mormor?

Jag var så duktig igår; jag var ute och sprang!!! Eller tja, joggade... Men jag har inte gjort det på jättelänge och senast jag sprang det spåret så gjorde jag det på 12:30 minuter. Igår sprang jag på 11:45!!! Helt otränad! Så nöjd med mig själv!!!

Idag var jag och tog spruta, inför Mexicoresan om 49 dagar!!! Jag och pappa var ju och tog spruta för Hepatit A för typ en månad sedan i Sthlm, men Fredrik och hans föräldrar gick här och de fick för både A & B... Så sa Kela att hon tyckte jag skulle ta det med, om man skulle råka ut för en olycka eller något. Och det låter ju vettigt, så jag tog min sprutfobi i näven och knallade dit idag... Blev inte bättre att killen som var inne före mig höll på att svimma och fick lägga sig ned!!! Doktorn sa vara: "Äh tjejer svimmar aldrig! Det är det bara unga killar och gamla tanter som gör!" och så körde han in nålen i armen på mig...
Jag har ju alltid varit rädd för sprutor, men det har blivit bättre med åren. Jag kommer ihåg en grej som hände när jag gick på mellanstadiet... Det måste ha varit blött ute, för mamam tvingade mig att ha gummistövlar på mig. Så var jag vid stallet och jagade Pyret bakom bilarna och skulle hoppa över en gammal rostig jordbruksmaskin, men gummistöveln fastnade. Jag ramlade och körde ner hela vänster knäets insida över en stor, rostig tagg... Den gick rakt igenom benet och jag drog loss det själv. Jag hade bruna mjukisbyxor och sprang till pappa, som hämtade mamma och sa: Fia har fått ett skrapsår, kan du ta hem och plåstra om henne? Så mamma gick hem med mig, satte mig på en stol och lade en stor handduk över benet och lossade på byxorna och sedan drog hon efter andan och sa: Sitt här, titta inte... Jag ska bara ringa mormor. Så ringde hon dig och sa att vi var tvugna att åka till a-k-u-t-e-n... Så det gjorde vi. I väntrummet spelade de en Kriss-Kross musikvideo på tv:n kommer jag ihåg. Sedan var det min tur och de lade massa gröna tyger över mig och skulle sy ihop benet som var ganska illa tilltygat och du och mamma skulle turas om att stå inne hos mig... Men du gick ut för du höll på att svimma!!! =) Så jag fick nöja mig med en sjuksköterska som bara frågade hur många katter jag hade och vad de hette typ 100 gånger... Sedan fick jag två sprutor, en för stelkramp och en för något annat. Jag kommer ihåg att ni gav mig 10:- för varje stygn (7 st) och 10:- för varje spruta, så jag tjänade 90:- på min skada! =)Men jag vet inte om jag skulle säga att det var värt det...

Imorgon åker vi ned till landet och på lördag ska vi till underbara vänner, så vi får se när jag kommer tillbaka.

Älskar dig och saknar dig mer för varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar