tisdag 13 mars 2012

Tisdagen Den 13:e Mars

Kära Mormiz,

hoppas allt är bra, att du också känner vårsolen åter ge energi och hör fåglarna sjunga igen. Du är våren personifierad för mig och har alltid varit.

Igår påbörjade en 4 veckor lång utmaning, som alltså pågår lagom till vi åker till London och den går ut på maximal (i förhållande till kapacitet) träning och minimalt med kolhydrater... Dag 2 snart till ända och vi ska laga ett recept som heter: kryddig kyckling med jordnötssmör & kokosmjölk. Låter jättegott, men jag är skeptisk till jordnötssmöret, har aldrig smakat det... Folk har det tydligen på mackor--varför någon skulle välja det framför Robertson's Silver Shred citrus-marmelad kan jag för mitt liv inte förstå, men men...

London ska bli så nice!!! Det blir vår första resa tillsammans och jag ville verkligen att det skulle vara till just London, eftersom det är en stad som vi båda älskar och har varit i en del. Så nu börjar vi närma oss finplanering och slutbokning och inser att någon gång måste vi åka dit en längre period! Man åker ju nästan alltid bara lång weekends och det är ju så mycket man vill se att det alltid känns som att man offrar något! Nu har jag ju inte varit där sedan jag & Fredrik åkte med Kela & Bob och det är 4 år sedan... Åhh, jag längtar verkligen dit!
Vår grovplanering för fredag-måndag ser ut som följer:
*British Museum of Natural History
*Madame Tussaude's
*London Dungeon
*London Museum
*London Zoo
Det känns som lite mycket, så vi får jobba på det... En hop-on hop-off buss blir det också, jag minns att det var ett väldigt bra och roligt sätt att ta sig runt--även om jag snillade bort min biljett vid första stoppet förra gången... Men jag röker ju inte längre, så risken har minimerats! =)
Det svåra är nog att hitta ett bra men inte för dyrt hotell... Det vi bodde på -08 var speciellt... Men det funkade utmärkt, vi var ju nästan aldrig där mer än när vi sov så...
Vår första resa tillsammans... Det känns enormt stort!

Idag har jag simmat 1 kilometer!!! Hur bra är inte jag liksom??? Jag hade glömt badkläderna igår när vi kom till simhallen, så det var bara att åka hem igen... Så det tog jag igen idag och på vägen hem kände jag mig väldigt pigg och kaxig--slocknade i en timme när jag kom hem och nu känns träningen i hela kroppen... Ikväll ska jag & Anders prova på Paolo's hemmaträning för första gången, det kan bli spännande!

Pappa är sjuk och jag är så orolig för honom! Igår ringde han och sa att jag inte fick komma och hälsa på för att han var så dålig och idag ringde han och bad mig komma med mat och grejer till honom. Sagt och gjort, köpte det han bett om och gick dit, då var han ju MYCKET sämre än han påstått och jag var tvungen att springa tillbaka till Apoteket för att köpa saker för att hjälpa honom. Där sa de också att om han inte var bättre  i morgon så var det doktorn som gällde--ja, det lär ju bli lätt... =/ Usch, blir så orolig för att det ska vara något jobbigt igen, min fina, älskade pappa. Skönt dock att vi bor så nära varandra och att jag knappt jobbar den här veckan! Vi måste lösa hundarna på något sätt så inte pappa behöver ta det...

Jag älskar dig och saknar dig så!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar