söndag 21 november 2010

Söndagen Den 21:a November

Kära Mormiz,

nu är jag helt slut efter att ha jobbat 24 timmar denna helg. Det har varit galet mycket att göra, men det är ett ganska roligt jobb och jag har underbara kollegor som gör att tiden går fortare. Men jag får inte gå och sova, ska jobba natt imorgon och måste därför vara uppe länge i natt... Än så länge går det bra, tittar på vår älskade Persbrandt i BECK-Den Japanska Shungamålningen och så har jag en bra bok och även samtliga Harry Potter-filmer... Sedan har jag bunkrat upp på glögg och annat gott.

Nu har vi 1,5 vecka kvar till avresa mot Mexico och 2 veckor i underbara Playa Del Carmen!!! Helt galet!!! Tänk om t.o.m. jag blir solbränd? Det har aldrig hänt förut! =)

Men efter det blir det riktigt jobbigt... Jul... Klarar knappt av att tänka tanken och hur jag än försöker undantränga det så är det omöjligt att missa den stundande högtiden. Affärerna har redan börjat spela julsånger och i köpcentrena står små tomtar och berättar sagor för barnen... Säga vad man vill om mamma, men hon visste hur man skapade julstämning! Det är min enda heliga högtid, då jag vägrar låta någon i familjen jobba eller komma undan med dåligt humör eller taskig attityd! Det ÄR Kalle Anka 15:00, det ÄR abnormt stor middag på eftermiddagen, det ÄR julklappsutdelning på kvällen, det ÄR Karl-Bertil Jonssons Jul och det ÄR gröt med äkta kanelstång sent in på natten... Och så ska jag nu på något vis hålla det, fråga mig inte hur det ska gå till... Pappa kommer förhoppningsvis förstå hur svårt det är för mig och samarbeta i mesta möjliga mån, annars kan det bli riktigt galet... Kommer du ihåg första julen efter att vi hade flyttat till Borås? Det måste ha varit 1999... Jag åkte upp till dig en vecka i förväg, shoppade julklappar med STOR eftertanke i Sthlm och vi stöpte ljus i ditt stora, varma kök. Jag lade ned mer tid än vanligt på att skapa en underbar jul, nu när vi inte bodde grannar längre. När jag skulle ut och fixa julgran så sa du att den skulle ta för stor plats och insisterade på en jul-en istället!!! Jag tror att jag började gråta på plats! Men det slutade i alla fall med en ordentlig julgran... =) Jag jobbade i timmar på julklappsrimmen och lackat paketen med rött lack och köpt fantastiska julklappspapper.
Mamma & pappa kom upp dagen innan julafton och hade inte ens köpt sina julklappar! Det gjorde de på självaste julafton och då var det bara Åhlen's som var öppet... Så jag fick en stickad tröja och Markoolio's senaste skiva!!! Fy vad ledsen jag var, som jag hade kämpat med att få julen att vara som alla andra och så gick allt åt skogen!
Borde ha lärt mig min läxa då, men jag tror fortfarande på julaftonen's magi och vägrar ge upp trots det hemska år vi har haft.

När jag kom upp till pappa den här gången så hittde jag nya papper från SÖS om en lungröntgen i december. När jag frågade honom om det så svarade han väldigt undvikande och jag fick en stor klump i magen av oro... Jag vill inte gå igenom det här igen och när han inte vill svara på mina frågor så blir jag bara ännu mer stressad. Måste få tag på SÖS imorgon och fråga dem varför han måste göra den här undersökningen, han blev ju friskförklarad i september...

Jag älskar dig över allt annat och behöver dig verkligen hos mig nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar