tisdag 15 februari 2011

Tisdagen Den 15:e Februari

Kära Mormiz,

förlåt att jag inte skrivit på en vecka, men det har varit väldigt jobbigt psykiskt.

Det hela började med en mardröm förra veckan och sedan har känslan suttit i och gjort mig väldigt nedstämd och ledsen. Jag drömde att jag satt i en lägenhet i ett högt hus och du låg i en säng bredvid, det var i slutet av din sjukdomstid och du var väldigt rädd och stressad över ditt tillstånd. Jag höll om dig och grät och grät och var så fruktansvärt rädd. Vaknade med andnöd och en kall, våt skräck i hjärtat. Sedan dess har jag fått panikkänningar bara jag har tänkt på drömmen, känslan i drömmen var så verklig och sitter så djupt. Så vi puttar den lite längre bak i tankarna, för just nu är det så mycket jobb att det inte fungerar att bryta ihop.

Så kunde jag ju inte åka hem förra helgen, för jag hade utbildning på Hundens Hus, men denna helgen som var skulle jag få åka hem och pappa mötte på Centralen efter jobbet i fredags och tåget skulle gå 17:44. Nu hade det ju snöat under natten och hela länstrafiken i Stockholm stod still, så jag hade mina aningar. Pappa väntade kvar och jag hade en jättetung väska och Harry var orastad och smått hysterisk... Det var hur mycket folk som helst eftersom de inte kommit iväg under dagen och jag bar Harry under armen så han inte skulle bli trampad, men då kom en jävla (ursäkta) gubbe och mosade honom med sin väska. Jag gapade ordentligt på honom, men han bara fortsatte gå... Idiot!
Väl ute på perrongen stod ett tåg till Örebro och kom inte ifrån spåret... Efter att det hade gått så flyttade de fram vår tid 10 minuter hela tiden, sedan blev det plötsligt blankt på skärmen... Någon gick och frågade personalen och då var det framflyttat 2 timmar!!! Jag hatar verkligen SJ efter den här jävla vintern!!! Usch... Så jag ringde pappa & Fredrik, pappa skulle köra ned mig till Järna och Fredrik stoppade Yoggi i bilen och kom och mötte oss. Så jag kånkade ut min supertunga väska till bilen igen och Harry var helt hysterisk... Kastade in sakerna i bilen och ringde sedan Fredrik och då brast allt... Jag bara grät och grät och grät... Alla spänningar efter drömmen och att inte kunnat sova ordentligt på hela veckan kom på en gång. Jag ville verkligen bara hem och få vila. Att det ska vara så svårt!
Men älskade, älskade pappa ställde upp och körde och älskade Fredrik kom och mötte oss så vi fick träffas över helgen.

Denna veckan jobbar jag 48 timmar, kommer hem sent på fredag och måste åka på söndag igen... Så kom chefen till råga på allt och frågade om jag inte kunde jobba söndagen med... Inte riktigt va?

När jag kom hem i fredags så hade min Iphone4 kommit, men mitt SIM-kort passade inte, så det var först i söndags som jag kom igång med den. Hahahaha, kommer du ihåg din telefon med röstuppringning?!? Hur roligt kan man ha??? Du skulle läsa in samtliga kontakter, men det var en begränsad tid man kunde ha för varje och det var några som hade två namn i kontakten som tog för lång tid för att lägga in. Sedan blev det något mer galet, för vad du än sa så sa telefonen att den skulle ringa upp din bror och hans fru!!! Vi hade hystersiskt roligt åt det!
Så hade världens bästa Fredrik gjort något helgalet!!! Han hade varit på MediaMarkt och beställt en MacBook Pro 13" som jag har tittat efter läääääänge och bestämt mig för att köpa när jag fick råd... Han är galen!!! Tyvärr var den restad i hela Europa, men jag får den om en månad... LÄNGTAR!!!

Tänker mycket på framtiden och mina planer, hoppas kunna genomföra de drömmar som ligger och lurar i bakgrunden...
Det finns också vaga planer på en tredje hund, men det är ganska långt bort... Det blir en rhodesian ridgeback denna gång, längtar efter en "riktig" hund, en som Timmy. Vet du att jag saknar honom VARJE dag? Min älskade, prickiga, spanska gatuhund! Han var den finaste hund man kan önska sig! Lite för stor och klumpig för din smak, men jag tror att du såg vilken fantastisk vän han var till oss alla. Önskar att han fått vara med oss längre... <3 Jag är nu helt övertygad om att Harry är en reinkarnation av Timmy, fast i en mindre och inte så prickig version. De har exakt samma personlighet, båda piper och tjuter genom nosen konstant, båda har obegränsat med spring i benen och hjärtan av guld!

Älkar dig mer än allt och saknar dig vanvettigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar