onsdag 21 december 2011

Onsdagen Den 21:a December

Kära Mormiz,

just nu befinner vi oss i Kalmar, vi kom ned i måndags kväll och åker tillbaka till Stockholm på fredag. Så mycket har hänt sedan sist, jag har verkligen varit dålig på att höra av mig!

Helgen efter din födelsedagen skulle vi ha åkt till London, men så bestämde vi oss för att vänta tills vi har lite mer tid och pengar och spenderade den istället i Stockholm, vilket var ett helt underbart bra beslut. Vi köpte TV och soffa till lägenheten, umgicks med pappa, möblerade, träffade älskade Karin (som sin karaktär trogen bara slängde sig om halsen på Anders och hälsade honom välkommen till familjen...), läste, kollade på film, planerade och bara njöt.
Vi har även bestämt att fira jul tillsammans, med pappa såklart, i vår lägenhet! Det känns så himla bra! Jag vågade ju inte ens fråga om det, för jag tog för givet att Anders skulle vilja vara med sin familj, men hursom så frågade jag väl tillslut och det var med oss han ville vara. Så i helgen när jag jobbade var han & pappa och köpte julgran tillsammans (kommer aldrig låta pappa köpa en själv igen...) och de verkar ha haft det riktigt trevligt! Mina fina killar! <3
Så kväll och morgon blir det en del bak och matlagning på sådant som vi kan göra innan och ta med upp, vi ska köpa saker till julgranen, Solsidan-boxarna så vi kan titta på och på fredag stannar vi förbi Anders föräldrar, lämnar av lite julklappar och önskar dem god jul innan vi far vidare.
Jag är väldigt nöjd med årets julklappsköp, det ska bli kul att se vad de tycker. Pappa får en Djurgården-tröja (jag har ju snott den han fick för 2 år sedan...), böcker, Macahan Säsong 2 och sedan har underbara Anders köpt biljetter till oss alla 3 till DIF-HV71 i februari! Plus att jag fick två gratisbiljetter till matchen mot Timrå när jag köpte tröjan. Så det blir han nog glad över, samt två böcker som hundarna har köpt... =)
Vad Anders ska få kan jag inte avslöja, för risken finns att ha läser det här och det vore ju tråkigt att spola alltihop...
Hundarna har jag beställt varsin vattentät fleeceoverall till, de kommer bli såååååååå glada! =) Får väl köpa något godis och leksaker till dem med, misstänker jag...

Anders har nu valt jobb och fått ett jättefint erbjudande från ett företag som heter Six Telekurs på Sveavägen! Jag hoppas verkligen att han ska trivas där, annars får vi göra om igen. Man skulle ha utbildat sig inom data säger jag bara... Så 2/2 börjar han där och flyttar upp helgen innan!!! Sedan är han min, bara min!!! <3

Älskar dig och saknar dig massor, men jag måste sätta lite fart på den här dagen nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar