tisdag 16 oktober 2012

Tisdagen den 16:e Oktober

Kära Mormiz,

Ligger hemma hos pappa och kollar på Sverige-Tyskland som spelar VM-kval i fotboll. Haft två långa dagar på jobbet och nu ska jag jobba extra imorgon--19:20 till midnatt! Känns jobbigt att missa en kväll med Anders, men jag tycker det är viktigt att ställa upp när det fattas folk. Bra pengar dessutom! =D

I fredags åkte vi söderut och stannade först i Norrköping och åt lunch med Sandra & Tuva--åh vad det var länge sedan!!! Det är sådana gånger som jag inser hur sjukt mycket jag saknar att bo i Norrpan! Att bara få sitta och prat med Sandra i timmar om inget alls... När man träffs så sällan så måste liksom varje minut spenderas på något vettigt... Älskar dem!
Sedan åkte vi ned till Kalmar för att fira 1 år tillsammans, 1 år av en fantastisk kärlek & vänskap. Anders är mitt allt, han gör mig till en bättre människa och jag älskar honom över allt annat!
Vi checkade in på First hotell och bytte sedan om för en långpromenad runt stan, stopp på KalmarGrillen och massa prat om minnen om livet för ett år sedan. Underbart!!!
I lördags trotsade vi vädret och styrde ut över Ölandsbron efter en underbar lång hotellfrukost. Vi stannade till på chokladfabriken i Färjestaden och åkte sedan till fornborgen Ismantorp, sär vi tack vare regnet var helt ensamma och hundarna fick leka fritt. Sedan åktevi norrut på ön och stannade för lunch i Löttorp! Ninnis Kroppkaksbod är ett underbart ställe! Men nu ska jag prova att göra egna istället...
På kvällen hyrde vi 3 filmer och köpte massa godis och myste ned oss i sängen--efter lite stadslöpning med personbästa.
På söndagen tog vi sovmorgon, lång frukost och sedan utcheckning. Vi åkte ut till Värsnäs och gick två varv med hundarna i regnet, för att sedan möts upp med älskade Erik för lunch på Thai Silk! =D Sååå underbart att träffa honom igen, en så fantastisk människa! Vi tog även en långfika på Ben & Jerry's och drog ut på hemresan. Hoppas vi kommer tillbaka snart igen, minnena från förra hösten är helt magiska för mig, allt är etsat i mitt inre för evigt.
På hemvägen stannade vi hos C & J för att lämna av en present och fick gott te, innan det var slut på tid & ursäkter och Stockholm kallade...

I förra veckan blev det klart med min tjänstledighet! Från 1:a januari är jag ledig i 2,5 år för att plugga på Stockholms universitet! Så himla läskigt! Men det är dags att tänka på mig själv nu och det känns väldigt rätt. Vem vet vad framtiden gömmer?...

Jag älskar dig & saknar dig vansinnigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar