torsdag 23 september 2010

Torsdagen Den 23:e September

Kära Mormiz,

idag är jag lite trött... Jobbade 19-06 och hade ju sedan ridlektion 08:00-09:00 ute i Velamsund! Det belv Filippa idag igen, jag trivs verkligen med henne, tror dock inte att känslan är besvarad! =) Det kommer nog ta ett bra tag innan jag är tillbaka där jag en gång var och det är så grymt frustrerande!!! Jag blir så arg på mig själv, stackars Ida bara skrattar... Hon måste ju tro att jag bara hittat på att jag ridit MSV dressyr och hoppning... =) Men idag så pratade vi lite mer om allt möjligt och då frågade hon om jag inte kunde tänka mig att kanske börja jobba där!!! Helt sjukt!!! Jag sa att det vore en ära att få jobba hos dem ,för det verkar vara en så himla bra ridskola och ett toppengäng som är där. Deras filosofi är mycket bra och hästvänlig, vilket jag och Ida pratade om idag. Det är inte längre så vanligt när det gäller ridskolor, det är oftast pengarna som styr allt... Men hästarnas bästa måste alltid komma i första hand, det är min drivkraft i alla fall.

Efter ridningen åkte jag till pappa och sov några timmar, för att sedan packa bilen och hundarna och åka hem till Norrpan. På kvällen fick vi till en play-date med Greta!!! Harry blev jätteglad och jag tog även med Yoggi. Så de sprang och lekte på fotbollsplanen i mörkret, men plötsligt var det bara Harry som kom tillbaka till oss... Vi ropade efter Greta, men ingen Greta... =( Vi letade en bra stund, sedan gick jag hem med mina två och hämtade Fredrik istället. Malin bad mig hämta Niclas och när jag ringde på dörren så sa han att Greta var hos hans mamma... Då visar det sig att "farmor" precis har köpt en kanin som Greta gillar väldigt mycket! Så hon hade sprungit dit och tack gode gud klarat sig över vägen helskinnad!!! Så lättad!

Imorgon är det lunch med Sandra och Tuva som gäller, för att sedan sparka igång husbilen och styra ned mot Borås... Själv tyvärr, F ville inte följa med... =( Så jag tvingar med mig vovvarna, för jag har ingen lust att sova ensam därute på nätterna! Ska träffa mina gamla elever för middag både imorgon och på lördag, de har blivit så stora!!! Kommer ihåg när de hade gjort teckningar till mig i skolan och gav mig... Den tiden är förbi vill jag lova. Vilket måste betyda att jag har blivit jättegammal!!! =(

Jag har en del funderingar just nu och jag skulle behöva prata med dig om det, men vi får ta det någon annan gång.

Jag tror jag var nära dig i lördags morse på spinningen, det kändes som det var dig jag var på väg mot och på 97% av maxpuls så började jag gråta och allt sköljde över mig. Det går ganska bra att hålla fasad rätt länge, men ibland blir det överväldigande och då kan jag inte styra tankarna och tårarna i rätt riktning... =(

Det har i alla fall fungerat bra med nya jobbet, har jobbat 3 nätter den här veckan, gänget jag satt med i natt är helt underbara! Häst- och hundtjejer allihop utom en kille... =) Men nu är min lära över och jag satt vid ett eget bord i natt, kändes stort! =) Så får vi se när de behöver mig härnäst, har ju bara behovsanställning.

Älskar dig och saknar dig sååååååååå mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar