onsdag 1 december 2010

Onsdagen Den 1:a December

Kära Mormiz,

snart är det dags! Att dra till värmen och lugnet i 2 veckor. Idag har F köpt en jäkla undervattenskamera för 2000:- som vår vän Tommy lurade på oss... F har lovat att den verkligen behövs och T lovade att den var MYCKET bättre än en för 600:-, så nu får vi hoppas att de har rätt... Förhoppningsvis blir det en hel del snorkling och även ett bad med delfiner och då kanske den kommer till användning...

Gjort lite ärenden på stan idag och träffat båda mina favritbarn: S & T, älskade, älskade ungar! Skämde bort S i bokaffären med 3 presenter, men jag måste ju ha NÅGON som tycker det är kul att gå i bokaffärer med mig! =)

Skulle åkt tåg hem från Sthlm igår, men det gick inte så bra... SJ har ju slagit sig för bröstet och sagt att förra årets fiasko i tågtrafiken ABSOLUT inte skulle upprepas i år, en snögeneral har installerats och oj så bra det skulle bli! Tjena... Första snöfallet och hela Östergötland blir utan tågtrafik... Bra där! Tågen var inställda hela dagen och inga bussar sattes in! Efter 30 minuters telefonkö kopplades mitt samtal bort och F fick komma upp och hämta mig.

Nu går jag runt och är full av drömmar och planer inför framtiden och samtidigt livrädd för att de inte skall bli sanna. Att våga hoppas är nog det farligaste man kan göra, för det gör så ont när man faller. För mig har det varit svårt att komma igång med planer igen efter att du gick bort, en stress bor inom mig som jag har svårt att hantera. För vad finns det för mening i att planera när allt bara helt plötsligt är borta? När jag känner så så vill jag bara säga upp mig och åka långt bort och leva dag för dag, jobba som volontär och verkligen göra något vettigt med mitt liv.
Vi pratade om dig i bilen hem igår och trots att vi bara pratade om ljusa minnen och din fantastiska humor, så brände tårarna direkt i ögonen. Sorgen blir inte mindre och jag tar det än en gång som ett tecken på hur mycket jag älskar dig och hur mycket du betyder för mig...

Om vi inte hörs medan jag är borta så får jag lov att säga Grattis på födelsedagen den 8:e.

Jag älskar dig och saknar dig bortom allt vett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar