fredag 24 juni 2011

Fredagen Den 24:e Juni

Kära Mormiz,

Glad Midsommar!!! Har du dansat runt stången än? Tagit nubbe? Plockat blommor? Vi sitter på landet och väntar på att det ska sluta regna, så att vi kan fortsätta bygga på stugan. Jag vaknade tidigt i morse och gick ut och gick 6,5 km med hundarna i skogen, jättemysigt!!! Hoppas göra det varje morgon. Det är mycket jobb när man har Harry lös, men han älskar ju att springa över allt annat.

Jag blev erbjuden ett jobb på Kriminalvården i måndags, men det var i Västervik... Det skulle innebära 25 mil /arbetsdag och det känner jag att jag inte orkar... Jag har pendlat i två år nu och det är verkligen slirigt. Så jag bad att få tänka på saken till dagen efter. Magkänslan var inte alls rätt och ju mer jag tänkte på det, desto mer jobbigt kändes det. Så jag mailade och tackade nej. Det kanske var helgalet, men magen kändes genast bättre i alla fall.

I torsdags fick jag lov att åka med Yoggi till veterinären, han har haft lite problem med blödningar till och från. Så det blev lite akut och det slutade med att han blev karterad! Min stackars lille Yoggi. Det är tydligen så att han har förstorad prostata och vad jag förstår förstadier till prostatacancer, så det var enda sättet att hjälpa honom. Så det var ju inte något svårt val! Det var ingen dålig kanyl hon körde in i nacken på honom! Yoggi! <3

Än en gång: Glad Midsommar Mormiz, nu drar jag, Fredrik & pappa ut och bygger igen!

Jag älskar dig och saknar dig massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar