fredag 21 september 2012

Fredagen Den 21:a September

Kära Mormiz,

idag fick pappa äntligen komma hem, efter mycket stress och stök... Det började redan när jag skulle gå och lägga mig igår kväll - kunde inte hitta telefonen! Och jag sover ju med den i ena handen typ, ifall något skulle hända och de skulle ringa från sjukhuset eller whatever, så det blev lite panik... Men den fans bara inte, så det var bara att lägga sig, som tur var så har jag ju gett dem Anders nummer också, så vi var inte helt frånkopplade!
Nu på morgonen gick jag ned och kollade i bilen, ingen telefon där heller. Så Anders fick ringa och be pappa ringa honom när det var dags för utskrivning och så skulle Anders kontakta mig på FB - tack och lov för Facebook säger jag bara!
När Anders sedan kontaktade mig så visade det sig att min telefon låg kvar hos pappa på sjukhuset, mycket märkligt...
Sedan var jag lite sen och stressad och när jag skulle betala parkeringen så visade det sig att jag kört ifrån plånboken... Så jag skyndade mig upp och hoppades att pappa var klar - och det hade han minsann varit länge! Sur och grinig (ingen tanke på att JAG väntade i 3  timmar på honom sist...) och inte alls sugen  på att vara kvar en sekund längre... Så hem med honom och tillbaka till garaget och joy! Det var någon inne i garaget så jag kunde köra direkt in och sedan hann jag ut innan personen ifråga hunnit ut ur garaget, så jag behövde inte låsa heller! Mycket bra! Tills jag stod utanför lägenheten och insåg att jag inte hade några nycklar - de var inlåsta i bilen som var inlåst i garaget... =( Snacka om stressad... Så det blev att promenera upp till pappa (vilket jag knappt klarar med min taskiga hälsa) och hämta hans reservnyckel... Tur att han var hemma igen!!! =S
Sedan kollapsade jag på soffan en sväng - då ringer pappa och frågar vad jag har gjort med TV:n... Suck! Jag stängde av elen när jag var där och det klarar han inte av! Jag fattar inte hur han har överlevt så länge, så oteknisk som han är! Men efter en stund ringde han tillbaka: "Jo, jag fick igång den, tryckte på ON-knappen..." Bra där pappa, really...
Sedan har vi varit uppe och sagt hej till honom en gång till, men han får vila från middag idag så hoppas jag att han orkar med det imorgon. Jag lovade honom ju pannbiff och äpple i ugn... =D

Nu är jag helt slut, så det får räcka för idag.

Älskar dig och saknar dig vansinnigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar