måndag 2 augusti 2010

Måndagen Den 2:a Augusti

Kära Mormiz,

vilken lång dag! Kunde inte sova på hela natten, tittade på klockan 04:00 och skulle upp 05:00... =( Sedan var det iofs kul att träffa kollegorna igen, men det är slitigt att vara hemifrån. Det var 11,5 timme arbetsdag idag och den gick relativt snabbt.

Efter jobbet mötte jag pappa och vi åkte och tittade på en säng till mig på IKEA!!! Äntligen slipper jag sova på golvet framför TV:n, jag har världens bästa pappa som ger mig världens bästa födelsedagspresent!!! Ska bli så skönt att krypa ned i mitt eget hörn och läsa, håller på med Lars Kepler's senaste: "Paganinikontraktet", grymt bra bok!!!

Sedan åkte vi över till Heron för att köpa dataspel och äta middag. Det är bra träning inför att skaffa barn att handla med pappa! =) Han har samma tålamod som en hungrig 5-åring och vi fick gå till 2 ställen innan han fick mat tillräckligt snabbt... =)
När vi kom hem hjälptes vi åt att städa vardagsrummet, dammsög och skurade golvet där den nya sängen skulle stå så det blev jättefint. Vi skojade om att ha två vardagsrum , för nu står 1 soffa, 1 TV och 1 säng på balkongen! =)

Åh, jag köpte ju en parlör med mexikansk spanska till honom inför resan som jag gav honom igår. När jag kom ut i vardagsrummet så sa han: -Och hur fan tänkte du att jag skulle hinna lära mig engelska också innan resan så jag förstår översättningen?!? Hahahahaha, jag hade inte ens reflekterat över att den var på engelska! =) Stackars pappa!

Sitter nu och tittar på "Solstorm", med vår favorit Persbrandt! Det är en riktig karl det Mormiz, snygg som bara den!

Pratade med Fredrik förut, han och hans lillasyster var med hundarna på landet. Längtar hem när jag pratar med honom, det var så skönt att bo hemma. Samtidigt är det kul att bo med pappa nu när vi kommit varandra så nära efter allt som hänt... Vi har ju bara varandra kvar nu.

Älskar dig och saknar dig så mycket, snälla kom tillbaka till mig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar