lördag 8 januari 2011

Lördagen den 8: Januari

Kära Mormiz,

nu sitter jag återigen framför en öppen brasa på landet. Den här gången med 3 hundar sovandes i sofforna... Var inte orolig! Jag har bara en till låns, som jag måste lämna ifrån mig imorgon. Hon heter Aiko och är en borderterrier på 20 månader som jag haft med mig till Göteborg på stora utställningen, hennes matte i Sthlm fick förhinder och kunde inte åka. Så hon fick bli kompis med Yoggi & Harry och vi hämtade henne i Nyköping i onsdags.

Kom ned till Göteborg i onsdagskväll, Sandra & jag och våra tre hundar, hotell Liseberg Heden var sovplatsen. Men inte hade vi tid att lägga oss direkt inte, hundarna skulle ha mat och Aiko var så hungrig att hon nästan rev hela rummet för att komma åt sin mat! =) Sedan var det dax att trimma igenom grabbarna inför utställningen.
Vi hade lånat Malins och Nicklas utställningsbur med vagn att köra den på och det hade varit jättesmidigt, om det inte kommit 5 cm snö under natten och snöröjningen hade varit prioriterad!!! GAAAAH! Tog aslång tid och jag var helt genomsvettig när vi kom fram. Så skulle vi vara på andra våningen och vi frågade personalen där, men de var så korkade och sa att det inte var något på övervånigen... Suck... Sedan tog det hur lång tid som helst att hitta en hiss...
Utställningen gick skit första dagen: Sandra & Harry 1:a pris och 3/5, jag & Yoggi & Aiko 2:a pris =( Dumma grek som dömde! Men Sandra gjorde himla bra ifrån sig på sin första utställning!

Fredagen gick mycket bättre! Det var bara Yoggi & Harry i öppen klass iofs... Sandra blev så nervös över att jag sa att allt hängde på henne och Harry att hon bad att få byta till Yoggi. Eftersom jag inte har några förhoppningar på Yoggi så tyckte hon att det skulle kännas lugnare. In i ringen, körde våra hundar, den norske domaren dömde, vi gick avslutningsvarvet och så visar han fram Sandra & Yoggi till 1:a plats!!! Jag bara garvade!!! Yoggi ska inte kunna vinna över Harry på en internationell utställning! =) Sandra blev jätteglad, så det var ju kul, nu kanske hon kan tänka sig att följa med fler gånger! =)

Hemresan gick bra och efter en kort visit hemma är vi nu på landet. Jag har kommit på en grej som kommer ställa allt till rätta igen... Det kommer ta ett tag, men det kommer kännas så bra sedan... Jag återkommer i frågan.

Jag älskar dig och saknar dig varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar