tisdag 29 november 2011

Tisdagen Den 29:e November

Kära Mormiz,

så har ännu en helg med världens finaste kille kommit och gått! Det är både konstigt och orättvist att tiden när han är i Kalmar går otäckt långsamt och när han är här så bara rusar den iväg! Varför är det så?
Han kom ju upp i fredags sent på kvällen och vi hann inte med mer än att installera oss på hotellet och sedan prata ett par timmar. Hundarna var med Fredrik och hans familj på landet och hade det bra.
På lördagen åt vi en underbar hotellfrukost och sedan tog vi bilen och åkte till IKEA i Linköping för att titta på möbler till nya lägenheten och för första gången var det riktigt roligt! Trots lönehelg och massa folk, men så var Anders på sitt allra drygaste och bästa humör också--vilket gjorde det extremt roligt att vara där! Sedan drog vi upp till stan och åt en sen underbar lunch på Subway innan vi for hemåt igen. Jag hade planerat att vi skulle gå på bio, men med så lite tid tillsammans så valde vi att stanna på rummet och titta på "Flickan Som Lekte Med Elden" med biopopcorn och godis.
Efter sovmorgon och lång frukost på söndagen var det dags att bege sig upp till Anders föräldrar för ett första möte och middag. Jag var sååååååååååå nervös, men det säger nog sig självt. Det var ju så viktigt för mig att de skulle tycka att det var okej att han var med mig och när han själv hade sagt att både hans mamma och båda hans systrar skulle ha något slags korsförhör med mig, så var det kanske inte så konstigt att det flög fjärilar i magen och långt upp i halsen med för den delen...
Jag tyckte i alla fall att de var helt underbara!!! Hans mamma var verkligen som han hade beskrivit henne och jag kände mig genast välkommen och slappnade av lite grann... Sedan kom hans syster med man och barn och efter middagen vaknade hans yngsta syster och gjorde oss sällskap. Vi hann med att gå en kort promenad i området och han visade mig sjön bakom deras hus, jättevackert!
Vi åt en underbart god middag och efterrätt innan Anders var snäll nog att dra igång ett parti Trivial Persuit... Men det gick ganska bra... =)
Allt som allt: väldigt glad och nöjd att första mötet är över... Nu får vi se om jag är välkommen fler gånger... =S

Sedan var det ett jobbigt farväl igen, fast jag vet att det inte alls dröjer länge innan vi ses igen. För  på torsdag kommer han upp hit och jag har bytt pass så jag är ledig med honom hela fredagen!!! Hurra!!! Vi ska äta på Bromma Thai, släppa hundarna vid Drottningholm, gå på MediaMarkt och titta ut vår nya TV och framförallt: presentera pappa & Anders för varandra! <3 This is a very good thing!

Önskar verkligen att du fick träffa honom!!!

Jag älskar dig och saknar dig så jag går sönder inuti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar