måndag 7 juni 2010

Måndagen Den 7:e Juni

Kära Mormiz,

jag ber tusen gånger om ursäkt för min långa frånvaro! Denna helg har varit hektisk kan man säga och att jag var ledig två dagar mer än vanligt kände jag inte av... =( Har spenderat massor med tid med mina älskade hundar!

I fredags var vi ju och tävlade (o)lydnad med Harry... Han är grymt bra på just det... =D Vi fick toklåga 108 poäng av 200 och kom nästsist, men jag älskar honom ändå! Han är så söt när han gör sina tokigheter att det inte går att bli arg på honom.

Men han "gav igen" i lördags när det var internationell utställning hemma på Himpa... Av 4 hanar i öppen klass var han den ende som fick 1:a pris och vann klassen med CK!!! =D Monica & CG var där också och massa vänner, så det var extra roligt. Plus att han både stod och gick kanonbra! Min älskling! *stolt*

Vi har hunnit spela 2 vändor minigolf och i lördags spöade jag min käre far med 9 slag! =D Jag är så glad och tacksam över att han kom ned fredag-lördag fast han egentligen inte har tid... Han betyder så mycket för mig och jag tror att han tycker det är ganska jobbigt att veta att han är den enda jag har kvar som familj. Ser inte fram emot jul för det är den absolut viktigaste högtiden för mig och det är så mycket minnen och känslor som kommer att braka loss...
Usch, vi spar det till senare.

Idag var jag på jobbet två timmar innan jag började och gick på promenad i 1.5 timme. Det är så skönt att åka innan rusningen, klara av dagens motion och vara nyduschad och ha ätit frukost precis när man börjar jobbet. Mycket bra rutin!

Nu på kvällen tog jag bilen för att hitta något bra ställe att gå med hundarna på, valde Velamsund. Så jag såg ridklubben där jag ska rida i höst, men det blev ingen bra promenad... Harry klarar inte att vara kopplad hela dagarna, han behöver få springa lös! Men det var ett naturvårdsområde så det var inte att tänka på. Så han gick och pep och kastade sig i kopplet i 1 timme... Suck...

Älskar dig & saknar dig mer och mer för varje dag som går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar