torsdag 17 juni 2010

Torsdagen Den 17:e Maj

Kära Mormiz,

vilken dag!

Var på "studiebesök" på Svea Hovrätt i ett spännande fall hela dagen, sådana dagar älskar jag mitt jobb. Vi bröt för lunch och jag gick ned mot Gamla Stan när jag hörde någon ropa "Sofie, Sofie!" (fingrerat namn). Jag fortsatte gp, eftersom jag inte heter Sofie vad jag vet. Men efter en liten stund var det helt klart att det var mig mannen ropade på, det var en journalist och när jag vände mig om så smattrade hans fotograf av bilder på mig... Helt galet! Då insåg jag att den åtalades fd flickvän heter Sofie... Så de trodde att jag var hon, när jag talade om att så inte var fallet så tittade han på mig och sa:
-Men vad gör du här då?
-Det ingår i mitt yrke.
-Jaha, du ska vittna.
-Nej...
-Nähä, då fattar jag fortfarande inte vad du gör här. (Som att han hade med det att göra...)
-Jag är här av eget intresse.
-Va?! På riktigt?

Vilken snubbe!

Är stolt över mig själv, lyckades åka buss till och från stan utan att komma vilse, ramla eller göra bort mig!!! =D Hatar dock att åka kommunalt...

På kvällen tog jag bilen och åkte ut till Frihamnen med hundarna. Vi gick över Gärdet och runt Djurgårdskanalen, var ute i typ 2 timmar. Harry behövde det verkigen, han var helt tokig! Inget ovanligt...

Imorgon åker vi till Jönköping och är borta till måndag, på hundutställning. Jag ska försöka skriva, men om det inte blir något så vet du varför.

Älskar dig och saknar dig så mycket!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar