torsdag 3 juni 2010

Torsdagen Den 3:e Juni

Kära Mormiz,

nu har jag kommit i land igen efter 3 dagar på sjön!

Jag tror att det var väldigt bra för mig att komma iväg och att sjön skulle ha en sådan terapeutisk verkan hade jag ingen aning om! Första gången jag stod på däck så var det som att hjärnan sorterade sig själv och problem på problem löste sig, det var en fantastisk känsla!
Jag trodde att jag var en Bååth som trivdes på land och har inte vetat om att jag saknade något-och speciellt inte att det var havet... Men så måste det vara. Nu ska jag pröva på det också, ska be min storebror lära mig att "köra" båt och sedan hyra en motorbåt och ge mig ut i skärgården med hundarna. Det kommer göra gott till ett trasigt hjärta och en trött själ. Yoggi älskar ju vatten så det kommer att bli perfekt för alla, även om Fredrik har uttryckt sin skeptism till att åka med en båt som jag kör... =)
Åh, vi övernattade på en ö i skärgården och jag blev så kär! En helt egen ö med bara en stor gård på! Tänk vilket paradis och så skönt att kunna släppa ut Harry utan att vara rädd för att han försvinner... =)
Tror dock inte att mina kollegor tycker att jag ska vara på sjön... Det första jag gjorde när jag kom ombord så ramlade jag ned för två trappsteg och typ bröt svanskotan och slog huvudet i en brandsläckare... Oups... Sedan drog jag direkt överfallslarm när jag fick radion... Hmmm, undrar varför de inte kastade mig överbord direkt?

Efter sjön var det dags för en kväll på Hundstallet med massa mysiga vovvar!

Men sedan igår kväll är jag hemma och det är SKÖNT! I morse gick jag först ner till veterinären med hundarna för att de skulle få sina vaccinationer. Harry fick de sticka 3 gånger för han blev tokig... Ovanligt...

Sedan cyklade jag bort till joggingspåret och gick/joggade 30 minuter för att sedan cykla vidare till affären. Duktiga jag! Cyklade hem och gjorde vad som skulle ha blivit scones men mest blev gegga...

Var nyss ute och skulle träna Harry, tydligen har han glömt "kom hit"... Kul, imorgon är det tävling... Mmm, vi får väl se hur det går.

Älskar dig och saknar dig varje dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar