söndag 30 maj 2010

Söndagen Den 30:e Maj

Kära Mormiz,

Grattis på Mors Dag! Har plockat en gren från en av de lila syrénerna och den doftar så underbart. Minnen från min barndom och din stora syrénberså där vi alltid satt och drack saft och åt kakor. Så många minnen och jag är så rädd att tappa bort dem. Vill spara dem på en hårddisk, skriva ut foton från dem och aldrig mer behöva vara rädd att de ska blekna. För minnet är förrädiskt, man tror att det ska fungera som man vill för evigt, men fortare än man anar så drar det ned på takten och man glömmer. Det är det jag är mest rädd för just nu, när jag nästan har förlorat allt, att glömma. Både det bra och det dåliga och det som bara var. De där dagarna då inget särskilt hände förutom livet och man inte tänkte så mycket mer på den dagen, förrän man insåg att den var minst lika viktig. Det är så lätt att glömma bort att vara tacksam över det man har. Jag är tacksam över min älskade pappa, hur svår han än är. Jag är tacksam över Fredrik, som fortfarande står ut med mig och som också älskar dig och delar många av mina minnen. Jag är tacksam över mina två älskade hundar som förgyller mitt liv genom sina existens allena. Jag är tacksam över mina vänner, de som verkligen stått vid min sida genom det här och som inte ger upp fast jag kan verka bortom all räddning.
Men mest av allt är jag tacksam över att jag fick ha dig som mormor. För de 27 år som du fanns hos mig som stöd, vän och förebild. Usch, nu gråter jag igen. Hur många tårar kan det finnas?...

Jag var faktiskt duktig i morse med! Trots fest igår och sent i säng så hoppade jag upp vid 08:00 och gav mig ut på löparrunda och långpromenad med hundarna. De skötte sig så bra! Tränar dem väldigt mycket utan koppel just nu, i stadsmiljö. De växer med förtroendet skulle jag vilja säga, Fredrik säger att jag är galen som har Harry lös inne i stan. Men han är faktiskt den som sköter sig bäst! Yoggi är det snarare som tar sig friheter och tassar lite väl långt iväg... =D Nu ligger de och sover bredvid soffan på varsinn av de där gigantiska kuddarna som du sydde till mig, det har blivit deras favoritplats.

Vid typ 13:00 så träffade vi våra vänner på stan för en underbar lunch, hade sett fram emot att mysa med deras lilla baby, men hon vägrade vakna under hela tiden! =D Efter lunchen åkte vi och spelade minigolf, jag vann inte tyvärr... Men det var kul ändå! Nästan i alla fall, min vinnarskalle är inte lätt att bli av med. =D
Funderar på att gå en kurs i golf i sommar, har ju varit på G många år nu, kanske är dax? Eller tennis, det är ju kul! Och så ridningen, har avbokat morgondagens lektion, det får vänta till efter sommaren...

Nu kommer jag att resa bort i 2 dagar och tror inte att jag har internet där jag är, så bli inte orolig, jag kommer tillbaka på onsdag och då skriver jag till dig igen!

Älskar dig och saknar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar