lördag 17 april 2010

Fredagen Den 16:e April

Kära Mormiz,

idag har vi haft första hjälpen i några timmar, vet inte för vilken gång i ordningen... Det känns alltid lika konstigt, men jag förstår ju att det är viktigt. Vår instruktör hade gjort upplivningsförsök 2 gånger, men tyvärr överlevde ingen av dem. Vad hemskt det måste vara, men det hade ju varit ännu värre om man inte ens hade kunnat hjälpa till. Tydligen är det så många som 20 människor/dag som drabbas av hjärtstopp i Sverige, så risken att man hamnar i den situationen är ju ganska stor ändå.
Vi slutade vid 11.00, jätteskönt att få åka hem! Det har varit en psykiskt ansträngande vecka...

Väl hemma spenderade jag en massa tid med vovvarna, sedan åkte vi och handlade. När vi kom tillbaka kollade Fredrik sitt saldo på nätet och hittade 4 konstiga transaktioner samma dag. De var gjorda hos ett parkeringsbolag i Stockholm, samma dag som han var i Söderköping... Så han ringde banken och pratade med en på kundtjänst som gick in och kunde se att det bara var 20 sekunder mellan 2 dragningar och de spärrade hans kort. Han flyttade över sina pengar till mitt konto, men när jag loggade in så upptäckte jag att de hade gjort samma sak med mitt kort!!! Så vi fick skynda oss ned till stan och ta ut alla pengarna, för att sedan spärra mitt kort oxå... Jag tror att det är parkeringsmaskinen utanför pappa som är skimmad! Jag har aldrig lyckats betala med mitt kort där, för det står "Kort Oläsligt" varje gång och det kanske beror på att skimmingutrustningen stör maskinen... Så jävla typiskt!!! Hatar människor som stjäl från andra!

Vi hyrde i alla fall en film och köpte mjukglass i parken på vägen hem, som plåster på såren. Sedan var det middag med "How I Met Your Mother" och sedan filmen; "Trubbel I Paradiset". Det var en komedi med Vince Vaughn och Malin Åkerlund, inte speciellt bra...

Hoppas att du har det bra där du är. Jag älskar dig så mycket!!!

"Been a painful road to a door that's closed. Been a gamble that I knew I couldn't win. Been a lonley conversation to this photograf of you, in the mirror there's a sign I must give in. So I'm not holding back the tears anymore, tryin' escape the heartache, tryin' escape emotion. No I'm not holding back the tears anymnore, yesterday's my memory reminding me of all the time, I depended on you..." -Take That, "Holding Back The Tears" (Nobody Else, 1995)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar