söndag 25 april 2010

Söndagen Den 25:e April

Kära Mormiz,

har precis kommit fram till skolan, sista veckan nu... Det är 7 månader sedan vi kom hit och lärde känna varandra och även om jag kommer sakna mina klasskamrater så kommer jag inte att saknar skolan. Den är för långt hemifrån och med allt som hänt sedan jag började här, så finns inga glada minnen. Sedan blir det ju inte mycket lättare med jobbet heller, men det blir ett framtida problem... Det var jättejobbigt att åka ifrån Fredrik och hundarna idag, som det är varje söndag.

Jag har min sista tid hos terapeuten imorgon. Han har varit så himla bra, det är tråkigt att jag måste byta nu. Men jag kan ju inte sitta och åka upp hit för att prata en timme bara och dessutom är hans kollegor inne i stan säkert jättebra.
Vi pratar mycket om dig och du behöver inte oroa dig, jag har inte berättat om hembränningsmaskinen i gödselstacken eller om det lila håret eller den avklippta slipsen eller 3-hjulingen... Men han tycker ändå att jag berättar så målande att han känner er alla genom mina ord, han tycker det är som ett film-manus... Det kanske blir en film av det tillslut, vem vet?
Jag är så ledsen för att mamma inte hittar essän jag skrev om dig för något år sedan och skickade in till en tidning. Den var så fin och jag hade velat ha den uppläst på begravningen nästa fredag. Inte för att det verkar som vi fått en särskilt bra präst, men ändå... Jag ska försöka hitta den och publicera den här i alla fall, jag vet att du tyckte väldigt mycket om den och vi grät båda två när jag läste den för dig. Samma sak med brevet till morfar, det får nog också få en plats här.
Jag har ju alltid varit mycket för att skriva, precis som morfar. Men nu har jag kännt mig hämmad en längre tid från att påbörja något av mina projekt, men det här verkar hjälpa igång processen i alla fall.

4 dagar till här och jag är jätteförkyld! Så typiskt, vaknade i lördags med ont i halsen som är typ det värsta jag vet ever! Har missbrukat halstabletter och värktabletter hela helgen, men det verkar inte hjälpa helt... Vi har två stora slutövningar på tisdag och onsdag, jag måste klara dem. Sedan ska jag bara hem och flytta...
Vi packade lite idag, det var jobbigt och jag blev fort andfådd. Men det verkar som besiktningen blir innan vi flyttat och sedan får Fredriks kusin städa när vi kan flytta iväg kartonger och möbler. Vi har ju köpt nu soffa!!! Och en stoooor säng, så både vi och vovvarna får plats! Fredrik är helt emot att ha hundarna i sängen och jag antar att du håller med honom? Men jag vill att de ska vara där, saknar Timmy till och med! Fast han var så stor och puttade ut en på kanten hela nätterna! =D Åh, Timmy...
Jag ser så mycket av honom i Harry, fast en mycket mindre variant. Det är nog därför jag älskar honom så gränslöst och har svårt att vara arg på honom länge. Timmy gick det inte att vara arg på alls! Inte ens när han stal mat från bordet! =D

Nu ska jag krypa till kojs och läsa lite i min nya bok innan jag somnar...

Saknar dig hela tiden och vill att du ska veta att jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar