torsdag 29 april 2010

Torsdagen Den 29:e April

Kära Mormiz,

vilken lång dag. Började med att jag var tvungen att packa det som inte hamnade i någon väska vid nattens packning... Jag är verkligen sååå duktig på att släpa med mig saker jag inte behöver och jag är inte så duktig på att hålla ordning omkring mig, men det kommer kanske inte som någon nyhet för dig? =) Men när det gäller hundarna och hästarna så är det tipp topp! Konstigt...

Sedan hade vi avslutning i skolan, med fotografering (jag lyckades nästan undkomma) och utvärdering. Jag blev tyvärr så stressad hemåt p.g.a. flytt att jag inte hann vara med på lunchen, men L finns ju kvar några veckor till som tur var! J kommer jag ju också att träffa och bästa grabbarna är ju kvar i Sthlm. De får jag alltså träffa på måndag igen och den andra J får jag väl åka ned och träffa. Tänk att jag hade så svårt för henne första gången vi träffades! Hon är ju så mysig och snäll! Vi gick samtidigt från festen igår och satt och pratade på hennes rum ganska länge.

Men hemåt bar det i alla fall och sedan var det i alla fall dags att åka iväg till skönhetssalongen! =) Vi började med ryggmassage i 30 minuter och sedan 1 timmes ansiktsbehandling, helt underbart! Fredrik hade varit där efter lunch på en halvtimmes massage, vi gillar Ida båda två! Jag vet att du tycker det är störtlöjligt med sådant, men du skulle bara veta hur skönt det är och vilka spänningar som släpper. Efter allt som hänt så är det snarare nödvändigt.

När jag kom ut så hade jag fått ett mess från Fredrik om att han fått nycklarna till vår nya lägenhet!!! Helt överlycklig åkte jag hem, vi hämtade ut nya soffan och åkte dit. Fredrik hade inte låtit så positiv, men jag tänkte att han överdrev. Det gjorde han inte... Soffan får inte plats i vardagsrummet och köket är pyttelitet! Hur kan en lägenhet som är 20 kvm större vara så mycket mindre?!? Det är hemskt! Jag trodde att allt skulle bli perfekt och så blir det bara skit! Orkar inte med fler bakslag! Vi var verkligen helt säkra på att vi inte kunde få tag på en sämre lägenhet än den vi har och därför tyckte jag att det räckte att Fredriks kusin tittade på den. Men det misstaget gör jag inte om! Nu måste vi direkt börja leta efter en ny lägenhet och göra det bästa av situationen. Pappa får ju ett eget rum i alla fall, så nu kanske han vill komma och hälsa på, han får t.o.m. en riktig säng och slipper soffan. Vi ska åka till IKEA imorgon och köpa en ny säng, en stooor! För sovrummet var stort i alla fall! =)
Sedan är det besiktning av den här lilla rätthålan imorgon, får se vad de säger... Helt och hållet deras eget fel, för de har inte åtgärdat något av de fel som Fredrik har mailat dem om.

Är orolig för Yoggi. Upptäckte en hård knöl i nacken på honom idag... Det skulle kunna vara efter rabiesvaccinationen förra fredagen, men det borde inte sitta kvar så länge... Ska ringa veterinärkliniken imorgon och med tanke på hur det gick förra året så har de säkert ställt till det igen... =( Min älskade lille Yoggi! Vet vad din lösning på alla djurproblem är, men det blir inget med det!
En bra sak med nya lägenheten är att det är stor frys, så jag kanske kan gå över till våtfoder, men om jag ska ha med dem i Sthlm så är det svårt med pappas frysfack! =)

Hoppas att jag hinner skriva mer imorgon, nu måste jag sova.

Du har det väl bra där du är? Lova mig det, att en av oss inte mår dåligt längre. Bara en vecka kvar till begravningen...

Jag saknar dig i varje andetag och älskar dig över allt annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar