tisdag 20 april 2010

Tisdagen Den 20:e April

Kära Mormiz,

idag har vi varit på studiebesök på en anstalt... Det var verkligen något helt nytt för mig, en helt annan värld. Den värld ni uppfostrade mig i var så skyddad och korrekt, jag vet inte om det är just därför jag har sådan fascination för kriminalitet? För att alla människor i min närhet har alltid varit så långt därifrån man kan komma, jag vill så gärna förstå vad som driver människor till att begå brott och se var det går fel någonstans. För mig är det uppenbart att vissa saknar empati, vissa saknar korrekta värderingar och det finns säkert många skäl till att det blir som det blir, men jag vill, måste, tänker ta reda på VARFÖR. Jag har anmält mig till Kriminologi 1-30 poäng på Stockholms Universitet i höst, hoppas att jag kommer in men det är så hård konkurrens om de platserna. Alla vill bli nästa Leif GW Persson! =D Mmm, mycket spännande!!!
Men det var i alla fall nyttigt att vara på "deras" sida av stängslet för första och förhoppningsvis sista gången... Hehehe.

Sedan var det dax att ta tag i allt med sluttentan på fredag... Jag är nog den enda i klassen som inte sitter och pluggar som en idiot 24/7... Det lär väl visa sig på måndag om jag klarar det eller inte, just nu är jag inte ett dugg motiverad! Satte mig på rummet och skulle sortera alla åhörarkopior och anteckningar, då kom tankarna på dig... Ruggigt olägligt... Men helt utom min påverkan och jag antar att det är lite så sorg fungerar oxå, den är inte helt lätt att styra till när det passar sig att vara ledsen. Så jag ville ha lite vänner omkring mig och gick ned till de andra, fick en kram av J och sedan gick hon och jag ned till affären. Vi pratade massor om allt som hänt och så köpte vi Ben & Jerry's glass! =D Efter det satt jag med det bästa gänget ever och bara pratade i typ 2 timmar. Det är verkligen världens bästa klass!!!
Sedan upp på rummet och sortera igen, så imorgon kan jag börja plugga... Lagtext... Yey... Måste köpa en pärm till, så mycket papper är det! Vi får ju ha med allt på tentan och det är a lot!!! Men, men, jag ska göra mitt bästa så får vi se hur långt det räcker...

Jag skriver imorgon igen, får vi se om jag har åkt ned till pappa för att kolla på hockeyn... Du kan väl hålla på Djurgården nu när Färjestad inte är med i slutspelet i alla fall?... Nähä, inte det nej...

Jag älskar dig i alla fall och saknar dig ohyggligt mycket!

"Somewhere down the road, you're gonna find a place. It seems so far, but it never is. You won't need to stay, but you may loose your strength on the way. Sometimes you may feel you're the only one, 'cause all the things you thought were safe, now they're gone. But you won't be aloneI'll be here to carry you along. Watching you 'til all your work is done." -Phil Collins, "Father to Son" (...But Seriously, 1989)

1 kommentar:

  1. Hej tjejen!
    Vad fint du skriver till din mormor.
    Att sörja gör så snablars ont! Känner igen mig i din sorg när min allra bästaste morfar dog. Trodde aldrig jag skulle överleva och kunna leva utan honom. Han var mitt allt!
    Ses vi på ÅB?
    Vi ska dit :)
    Bamsekramis till dig

    SvaraRadera