tisdag 20 april 2010

Måndagen Den 19:e April

Kära Mormiz,

idag var min sista dag hemma och då fuskade jag t.o.m.! Hade egentligen 1 timme på skolan, men hade ingen som helst lust att åka upp för det, så jag stannade hemma. Fixade med massa praktiska saker som låneansökan, deklaration, packning, disk och annat trist. Sedan släpade (yeah right) jag med mig mina älskade vovvar ut i solen! Vi drog ned till Himpa och eftersom de bevisligen är helt övertygade om att de är fågelhundar så badade de mer än nödvändigt... Speciellt Harry... Han har inte så bra hastighetskontroll i sin kropp, så den brukar stanna ganska långt senare än vad som behövs... =D Så gick vi genom Folkparken och satte oss och åt mjukglass på Wallman's.

Tillslut var det ändå dax att packa ihop och åka norröver, till pappa och Globen närmare bestämt-eftersom vi hade biljetter till den 3:e slutspelsmatchen i hockey: Djurgården-HV71. Det var en sjuuuukt spännande match som inte avgjordes förrän i 17:e minuten av förlängningen, tyvärr till HV's fördel... =( Hockey är MYCKET intressant har jag kunnat konstatera efter mina 2 besök... Hårda killar blir mjuka, mjuka killar blir stenhårda och ALLA blir experter på just hockey... Intressant! Att folk kan bli så sjukt uppstressade över ett spel att de vräker ur sig vad som helst och kastar saker hejvilt! Visserligen blev jag oxå lite upprörd av domarmissen som ledde till HV's ledningsmål, men inte kastade jag saker och kallade domaren det ena med det tredje... Pappa tog det hela med ro, han hade sitt roliga i entrén... De har ju publikvärdar och säkerhetsvakter som kollar av alla med metalldetektor vid insläpp och naturligtvis var det en stackars tjej som "fick" pappa...
-Ja, det är fan inte ofta man har fruntimmer så nära inpå nuförtiden, ropar han glatt och alla de manliga vakterna börjar asgarva... Jag ber om ursäkt och tar med honom in...
Fast jag ska inte säga så mycket... Innan vi skulle in till våra platser så skulle jag göra ett besök på damrummet... Kutar rakt in bland pissoarerna på herrarnas och krockar med en kille som ser MYCKET fundersam ut, varpå vi båda går ut och kollar på skylten ovanför dörren... Ovanligt... Det var inte, som du tror, med flit! =D

Imorgon ska vi på studiebesök på eftermiddagen, så jag har lite sovmorgon som tur var.
Önskar att du vore här, det är ju vår nu - den tid du tycker bäst om på året. Då du äntligen kan sitta i din trädgård och härja på mig när jag rensar grusgången och gräver rabatter och potatisland... Jag bara skojar, men du får gärna härja hur mycket som helst, bara du kommer tillbaka! Jag tror inte att jag klarar det här Mormiz... Så du får vara snäll och muta dig tillbaka hit, för jag behöver dig!!!

Saknar dig bortom all förklaring!

Jag älskar dig av hela mitt hjärta!

"I never thought one day you'd be gone, away forever more. No one can say, no one could explain why you were taken. Oh, where are you now? Could I get there somehow?" -The Corrs, "Goodbye" (Borrowed Heaven, ?)

1 kommentar: