onsdag 14 april 2010

Onsdagen Den 14:e April

Kära Mormiz,

jag har haft en rolig dag i skolan, idag var det husransakan som gällde och jag glimmade till lite på slutet av övningen! Jag var protokollerare och inte med inne i rummet, men när alla de andra hade letat klart så tyckte J att jag kunde ta en vända. Jag tyckte det kändes lite dumt när de andra redan hade sökt igenom allt, men så gick jag in i ett kastrullskåp och där i en kastrull gjorde jag två kanonbeslag!!! =D Lycka!

På eftermiddagen hade jag mitt 3:e möte med samtalsterapeuten, han är toppen! Han beklagade förlusten och tycker att jag har gett honom en väldigt klar bild av dig som person och han tycker att det jag berättar blir lika tydligt som ett filmmanus! =D Så vi pratade mycket om dig, om mamma och om pappa såklart och det hjälper verkligen. Han ger mig redskap att förstå och hantera allt som händer och har hänt på ett väldigt bra sätt, synd att jag inte sökt hjälp tidigare... Nu har jag bara ett möte kvar hos honom, sedan vill han att jag fortsätter hos en KBT-terapeut (kognitivt beteende) ett par gånger. Det låter bra.

Efter det så åt vi middag och lite senare tog jag & L två varv runt campus och pratade av oss, hon är guld värd! Senare på kvällen ringde högsta chefen som har jagat mig hela dagen. Hon är helt underbar! Vet inte hur många anställda vi är inom verket och hon lägger ned tid att ringa och fråga hur det är med mig!?! Känns väldigt bra att få sådan uppbackning och hon sa att det inte var några problem alls med fortsatt terapi på deras "bekostnad"... Vi pratade även en hel del om praktiken och det känns väldigt bra att de vill göra det lättare för mig, vilken suverän arbetsgivare jag har fått!!!

Har även funderat en hel del på min framtid inom verket idag och tittat på hundinstruktörsutbildning på Hundens Hus. Det ser bra ut och jag funderar på att kontakta banken för att se om jag kan få ett lån för den 1-åriga utbildningen. Den ligger på 2 långhelger i maj & juli, sedan är det mindre under höst och vinter, med examen i maj nästa år. Jag har ju tittat på den förut och nu ser den ut som en riktig kanonmerit med tanke på vart jag vill vidare! Mmm, det tål att tänkas på!!! Du som gillar hundar så mycket... ; D

Tittar på Efterlyst nu, det var en mamma som inte visste var hennes son hade tagit vägen med förut. Han har varit borta sedan november. Det måste vara det allra värsta-att inte veta vad som hänt! Jag vet ju i alla fall var du är och att du är trygg.

Jag älskar dig så mycket!!!

"You're here, there's nothing I fear. And I know that my heart will go on. We'll stay, forever this way. You are safe in my heart and my heart will go on and on." -Celiné Dion, "My Heart Will Go On" (Let's Talk About Love, 1997)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar