tisdag 25 maj 2010

Måndagen Den 24:e Maj

Kära Mormiz,

vilken dag! Vi har haft batongutbildning och det börjar verkligen kännas i kroppen nu... Har blåmärken och ont överallt, är nu dessutom skinnflådd i vänsterhanden och det lär ju inte bli bättre dem två dagar kvar! Det är slutprov på onsdag och då gäller det att man är på topp... =(

Efter skolan gick jag ut och gick runt Djurgården i 1 timme & 45 minuter med "Den Orolige Mannen" av Mankell i I-poden, vilken fantastisk natur! Önskar bara att hundarna var med mig, de hade älskat vattnet och Gärdet.

Jag är i en svacka just nu, Mormiz. Är överkänslig och lättsårad hela tiden, klarar knappt av lärarnas tillrättavisningar utan att börja gråta... Bröt ihop i lördags med, över en skitsak! Det gör mig så irriterad att jag är så bräcklig, jag tycker inte om det och vill inte vara så utlämnad till andras humör och tyckande. Ser heller inget slut just nu, allt känns bara för svårt att hantera. Älskar mitt jobb, men kan inte bo i en resväska mycket längre, längtar efter fast adress igen. Vet inte vad jag ska göra åt saken. Saknar alla och vill att allt ska vara som förut, men ändå inte...
Så fort jag befinner mig med en familj så känner jag gråten bränna i ögonen och halsen tjocknar. Så avundsjuk på det de har, det jag hade men aldrig får tillbaka. Samtidigt vet jag nu att hela min uppväxt var en lögn och fast det inte tjänar någonting till och jag inte vill tänka på det-så är tankarna ständigt närvarande... Fy fan för falska människor och stackars dem som står på deras sida och utnyttjas... Så hade vi det, jag och pappa. Men vi tar det en annan dag, eller hur Mormiz?

Jag älskar dig och saknar dig!!!

1 kommentar: