torsdag 20 maj 2010

Torsdagen Den 20:e Maj

Kära Mormiz,

ajajajaj så ont jag har och förlåt att jag inte hörde av mig igår... Först hade vi självskydd hela dagen, därefter Hundstallet i 3 timmar och sedan sov en kompis över här och då ville jag inte sitta framför datorn.

Självskydd ja... Väldigt bra att kunna, inte lika kul att träna. Det gör O-N-T!!! Ivriga/elaka kollegor tar i för kung och fosterland under träningen och jag är helt blåprickig på armarna. Vissa saker är jättekul, andra mest repetition från mitt förra jobb. Ack så nödvändigt, men man ska nog träna det regelbundet för att det ska sitta när man väl hamnar i en situation.
Imorgon ökar vi svårighetsgraden och då får vi se om vi får ännu mer ont, jag kan knappt gå idag...

Sedan har jag varit på Hundstallet två kvällar i rad nu, mycket roligt!!! Vet att du inte är någon hundmänniska, men det blev jag. Det känns bra att veta att man gör något bra för de hundarna som hade otur med sina människor trots att även de förtjänade samma ovillkorliga kärlek som de flesta hundar får av sina ägare. Tyvärr finns det ju inga vettiga straff för människor som behandlar sina djur illa här i Sverige och det tycker jag är konstigt med tanke på att vi skryter med att vi har världens bästa djurskydd... Även om det är bra så hjälper det ju inte så länge det inte efterföljs...
Men vi är ganska många med hjärtat på rätta stället och som står på de svagas sida och det värmer i hjärtat när amstaffen drar upp läpparna och ler (precis som Timmy gjorde), när rottweilern viftar på hela kroppen av glädje eller när blandrashunden lägger sitt huvud i mitt knä när jag sitter i hans box. Jag skulle gå genom eld och vatten för dessa hundar och de ger mig så mycket tillbaka. Jag känner mig hedrad över att vara i deras tjänst!

Imorgon får jag äntligen träffa Fredrik och vovvarna igen och världens bästa K med hundar!!! Det blir lydnadstävling och rasspecial utanför Eskilstuna, gamla hemtrakterna. Hoppas på en bra helg, för jag har en lång vecka framför mig sedan...

Jag älskar dig av hela mitt hjärta och saknar dig mer än ord kan säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar