torsdag 13 maj 2010

Torsdagen Den 13:e Maj

Kära Mormiz,

idag har det verkligen öst ned från skyn, ditt påhitt? Jag är ju dock så knäpp att jag älskar regn och åska och gav mig faktiskt ut med hundarna i en timme på en genomblöt promenad. De behöver verkligen springa av sig och då är Himpafältet perfekt, var dessutom ensam där-undrar varför? =)
Skulle egentligen ha tävlat med Harry idag, men eftersom jag inte känner att jag hunnit träna tillräckligt så ville jag inte utsätta honom för det. Jag ska träna imorgon och sedan ska vi köra inofficiellt på Årets Border nästa helg. Han är jätteduktig på träning, men ganska ofokuserad på tävling...
Var i Jönåker och fick honom trimmad idag, han blev jättefin!!! Det var väldigt nödvändigt för han såg hemsk ut!

På eftermiddagen åkte jag ut till våra bästa vänner, där Fredrik redan var och hjälpte till att fälla träd... De hade redan haft ned det största när jag kom och det hade tydligen "smitit"... Som tur var så stod flaggstången och huset kvar i alla fall... Men en tulpanrabatt och ett solur fick sätta livet till... =) Du älskade ju att leka med motorsågen, sågade ned allt du hittade i din trädgård som inte behövde vara där... Och vägrade be någon om hjälp! Du klättrade hellre på stegen i träskor och upp i trädet med påslagen motorsåg... Hahaha, underbara människa! Du har förgyllt varje dag i hela mitt liv och jag hade inte varit samma människa utan dig. Det är så svårt att greppa att du inte finns hos mig längre, att jag aldrig mer kommer få höra din röst eller se dig le. Det är sådana små saker som kan få mig att tappa andan närsom helst vetskapen smyger sig på mig... Snälla, kom tillbaka...

Jag älskar dig ju och saknar dig så fruktansvärt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar